image
Adresjes, shoppen

voor of achter de camera

Niet lang geleden vond ik een oude wegwerpcamera onderin een oude doos. Ik liet hem aan mijn kinderen zien, die meteen wilden weten wat erop stond. Dat kun je nog niet zien zei ik, de foto’s moeten eerst ontwikkeld worden. Ontwikkeld? Eh…ja. Geprint zeg maar. Maar hoe weet je nou wat je wil printen als je de foto’s niet eerst kan zien? Tja, dat weet je bij een analoog cameraatje dus niet. Ogen op stokjes en een argwanende blik waren mijn deel. Ik nam ze vast in de maling, want zoiets onhandigs bestond natuurlijk niet. Onmogelijk.  Ook Jongste Zoon van twee verwacht direct het resultaat te kunnen zie als hij ziet dat er foto’s gemaakt worden. En een tijdje geleden op de airport begonnen ze alledrie enthousiast op een billboard te swipen in de veronderstelling dat het een soort digibord was.  Hallo, andere generatie.

imageGeen museum of dierentuin kan worden bezocht zonder dat er een triljoen foto’s op de camera roll van je telefoon bijkomen. Want klikkerdeklik, alles is even mooi en moet worden vastgelegd ‘voor later’. Vooral Oudste Zoon heeft daar een handje van, maar als ik om me heen kijk zie ik dat hij echt niet de enige is (de foto hiernaast nam hij in Naturalis deze kerstvakantie. Ik vind het knap van hem dat hij überhaupt een foto heeft kunnen maken zonder andere mensen erop. Het krioelde letterlijk van de kids met camera daar). Bovendien schiet ik er zelf ook graag lustig op los dus hij heeft het van geen vreemde denk ik dan maar. Tót het moment dat ik een foto van mijn kinderen probeer te maken. Want dan is het foute bingo. Ze duiken weg, beginnen te gillen en gaan gekke bekken trekken. Zucht.

Toen Middelste Zoon mocht meedoen aan een fotoshoot voor ‘t toffe merk SuperRebel KidsGear, twijfelde ik dan ook eventjes. Zou hij zich daar wel gedragen? Ik besloot het onderwerp nog eens te bespreken thuis. Liet foto’s zien van andere kinderen en kledingmerken en liet het woord ‘model’ een paar keer vallen. De interesse was gewekt. We gingen het doen!

image

image

Op de dag van de shoot was het stralend weer. In een grote zonnige ruimte speelden kinderen met stepjes en kleurplaten. Er hingen rekken vol kinderkleding. En wàt voor kleding. Het stoere duiveltje, logo van dit merk, spreekt direct tot de verbeelding. De stoffen zijn zacht, pasvormen comfortabel. En dan zijn er nog diverse verrassinkjes, als haarstrikjes voor de meiden, opvouwbare zonnebrillen voor de jongens (kijk dan mam, een bril in mijn jaszak!).

De sfeer was los en ontspannen. Kinderen werden uitgedaagd door voorbeeldfoto’s en het gebruik van coole accessoires. IJsjes en snoep werden uitgedeeld. En waar het in het begin voor de camera een beetje wennen was (voor de jongens dan, want o boy die meiden waren stuk voor stuk natuurtalenten die dit iedere dag leken te doen) kregen ze er al gauw lol in. In een paar uur tijd zat de shoot erop en eenmaal thuis kwam al rap een wensenlijstje voor nieuwe kleren op tafel: het vestje met gaas, het shirtje met duivelprint, de joggingsbroek met contrastpiping enzovoorts. We hadden het erover hoe benieuwd we zijn naar het resultaat van de shoot en voor ik het wist bedacht Oudste Zoon (een beetje jaloers) dat op de foto gaan dus eigenlijk ook leuk kan zijn…. JOEPIE, dankjewel SuperRebel kidsGear!!!

Binnenkort ligt de zomercollectie in de winkels. Grote kans dat je er dan dus meer van gaat zien bij Tante Tipi….

www.superrebelkidsgear.com

 

rebel meisje

superrebel

 

 

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like